Preventief handelen is een cruciaal onderdeel van het retail management proces. Fouten die achteraf worden gemaakt, worden meestal niet opgemerkt door de werknemers van de onderneming of het bedrijf, maar dat is niet het grootste gevaar. Naarmate het bedrijf groeit, groeit ook de Ahwatch veiligheids- en beveiligingsindex. Toenemende fysieke bedreigingen en de ontdekking van voorheen onbekende kwetsbaarheden binnen een detailhandelsbedrijf.
Het volgende lijkt een kwestie van gezond verstand en velen zouden het ermee eens zijn dat als werkgevers de nodige maatregelen zouden nemen om hun personeel, werknemers en klanten te beschermen, dieven inderdaad zouden vertrekken voor ze iets zouden meenemen. De praktijk is echter niet gebruikelijk.
In bedrijven met werknemers in de detailhandel wordt geschat dat meer dan drie van de vier zouden stelen zonder te worden betrapt. De eigenaars van het bedrijf nemen de diefstal aan, maar wanneer de werknemers hun werk laten doen en het bedrijf hun loon uitbetaalt, zullen zij beweren dat zij van niets kwaads wisten. Het is vooral wijdverbreid in grote detailhandelszaken om verkochte activa en dergelijke.
De bedienden zouden een bedrijfscreditcard gebruiken, grote dozen bestellen en alle goederen mee naar huis nemen. Wanneer de beveiliging niet werkt en de zaak gesloten is, komen de werknemers terug en proberen ze na sluitingstijd gewoon uit de zaak te stelen. Veel detailhandelaren screenen hun werknemers niet zorgvuldig, zodat dit een voor de hand liggend crimineel instrument wordt dat opzettelijk kan worden gebruikt.
In mijn ervaring is de verkoop in de detailhandel de hoogste kostenpost, de winkel en de winkel zullen sluiten voordat er winst is gemaakt. De grote detailhandelszaken richten zich op het drukke winkelpubliek, het toegewijde winkelpubliek komt ongeveer om de tien minuten en verdrinkt in de massa's detailhandelsproducten die beschikbaar zijn, zij hebben geen tijd om te stoppen, te kopen of te onderzoeken. Het is een zeer concurrerende bedrijfstak en de enige mensen die de tijd zullen nemen om hun plaatselijke markt af te struinen om prijzen en kwaliteit te vergelijken, verspillen mogelijk kostbare tijd die elders zou kunnen worden besteed.
De meest waardevolle troef voor elk bedrijf zijn hun werknemers. Vaak hoor ik een consument zeggen als mijn werknemers er niet waren dan moet dat wel een probleem zijn. Doen ze dat dan ook? Als ik sollicitatiegesprekken voer voor functies in de detailhandel vraag ik in eerste instantie meestal welke vaardigheden je hebt. Met andere woorden, kunnen mijn werknemers goede kwaliteitsproducten leveren tegen een lagere prijs? Als de vaardigheden die je hebt niet zijn opgeleid, is dat een echt probleem. In werkelijkheid kan het dus het omgekeerde zijn. Bepaalde banen zijn beter geschikt voor mensen die over de nodige vaardigheden en kennis beschikken. Denk maar aan een tandarts. Mensen gaan naar de tandarts om hun gebit te laten nakijken en ze kunnen dat niet door een specialist laten doen. Het zou dus heel logisch zijn dat een tandarts iemand in dienst neemt die over die vaardigheden en kennis beschikt. Een tandarts zou waarschijnlijk meegaan en observeren.
Dit is een studie van mijn detailhandel werknemers, mensen die werken in de winkel van een werkgever. Wat zijn de vaardigheden, kennis en niet brengen? Hoe bepaalt u wat u moet doen om uw bedrijf te beschermen tegen dit zeer waardevolle bezit?
Wij zijn ons nog niet ten volle bewust van de gevolgen die criminele activiteiten en winkeldiefstal in winkels vandaag de dag hebben. Ja, er zijn waarneembare negatieve effecten en maatschappelijke nadelen geweest, maar in het algemeen hebben we weinig of geen vooruitgang geboekt bij het beperken van de schade. Riemen zijn niet beveiligd. In tegenstelling tot andere industrieën, is het niet geïsoleerd tot één bepaalde waarschijnlijkheidsprocedure criminaliteit op straatniveau. De criminele procedures voor deze industrie bieden duidelijke maar toch manieren om de bochten af te snijden, de controles en de balansen te verminderen en een bedrijfsmodel op te bouwen dat je niet in de rug zal hebben. We hebben er weinig idee van hoeveel geld er elke dag verloren gaat aan werknemers. Er zijn te veel cijfers. Een hoofdkantoor in Canada rapporteert ongeveer $6,5 miljard per jaar. Eén schatting zegt dat ze $ 8 cent op elke verkoop.
Ter afsluiting moet ik een vraag stellen. Wat is de prijs die u betaalt voor uw gebroken bedrijfsmodel en uw werknemers? U bent uiteindelijk verantwoordelijk voor het prestatieniveau van uw werknemers. Laten we een proces van preventieve actie samenstellen dat de toch al drukke werkvloer in de detailhandel niet te veel zou verstoren, maar toch de opleiding en ontwikkeling zou optimaliseren zonder de veiligheid of de klantendienst te verzwakken.
Uiteraard zijn niet alle detailhandelszaken zo, maar het is redelijk te verwachten dat detailhandelszaken net zo vatbaar zijn voor slechte handelspraktijken als elk ander type detailhandelszaak. De sleutel is om geen omgeving te creëren waar cognitief gevaar bestaat om de kansen te verminderen of zelfs het prestatieniveau van de werknemer te beknotten.
De kans is groot dat een misdadiger na een bepaalde tijd van iemand misbruik maakt ( dader rot op of sterft) en een gebrek aan leiding zal een van de redenen zijn.
De regering en de eigenaars van de detailhandelszaken moeten er bovendien rekening mee houden dat iedereen die in de detailhandel werkzaam is en de kosten van het bovenstaande moet dragen, in de problemen kan komen en gedwongen kan worden te bezuinigen of de zaak te sluiten. Dit zal een zware klap zijn voor die zaak en voor de mensen die erbuiten wonen.