
Je kunt ook offline auto theorie gaan leren, maar de meest verstandige en efficiënte manier is om de online modus te gebruiken. Deze online modus is natuurlijk veel handiger omdat je het altijd en overal kunt doen en je zelfs sneller slaagt zonder de kosten van het branden van de middernacht olie.
Het slagingspercentage bij het CBR is 44% bij de 1 uur durende toets, dus daarom biedt de online modus je de beste mogelijkheid om je voor te bereiden op het auto theorie examen. Het slagingspercentage is eigenlijk gebaseerd op 3 prestatieniveaus, dus hoe meer je studeert en vaak test, hoe hoger je kans is om te slagen, maar het is niet zo goed als degenen die terloops hebben gestudeerd en geen kans hebben gehad om hun kennis te testen. Eerst was ik teleurgesteld in mezelf omdat ik mijn masters niet had gehaald, maar toen zag ik dat er een zilveren randje is: duizenden mensen zijn al geslaagd voor hun theorie-examen en dat komt omdat ze in staat waren regelmatig te studeren en te testen en niet de behoefte voelden om te wachten tot ze daartoe werden gedwongen door hun instructeurs. Ik besloot dus de gok te wagen en mijn theorie-examen snel af te leggen, maar pas nadat ik al het vereiste werk had gedaan en mijn vaardigheden had bijgeschaafd. Dit is wat ik iedereen aanraad. Als je bewijs wilt, zoek dan naar een bewijs dat je geslaagd bent voor het CBR, anders kun je er geen aanspraak op maken en zul je het opnieuw moeten doen.
Het theoriegedeelte van de praktijk moet je doen VOORDAT je ooit een voet in een autodealer zet. Dit is het stadium waar de meeste mensen zich zorgen maken, omdat ze denken dat ze in dit stadium slecht praktisch zijn. Het verlaten van alles in dit stadium tot de dag van uw theorie-examen is een verspilling van tijd en zal alleen kost je geld, want je zal alleen het gebruik van 2 uur van uw tijd, nadat u hebt gekocht uw pas certificaat. In dit stadium ben je puur bezig met je niveau van rij-kennis en hoe snel je nieuwe dingen kunt leren, niet zozeer over het slagen voor het examen. Ik zou je dus sterk aanraden om dit te laten doen voordat je je praktijkexamen gaat afleggen, wat de enige echte test is waar je je zorgen over hoeft te maken op de dag van je praktijkexamen, want als je niet slaagt, moet je het waarschijnlijk nog een keer overdoen.
Soms houden we er ook van onszelf onder druk te zetten, omdat we denken dat we dan wel slagen, zoals ‘als ik dit examen haal, heb ik over een week mijn rijbewijs’, maar dat kan juist de oorzaak zijn van een onvoldoende. Vorige week had ik het hierover met een vriendin van me die het DSA-theoriegedeelte doet als onderdeel van haar rijexamen en ze vroeg me of ik nieuws had over haar theorie-examen. Ik zei ‘oh ja, ze proberen de markeringsregeling te vervangen door cijfers in plaats van giswerk, je zult moeten wachten tot Pulse en Thumen-Touristy op 14 andibel hun veranderingen doorvoeren, samen met de rest van de markeringsregeling, want ze zijn van plan om het allemaal te incorporeren. De nieuwe beoordelingsregeling die zij invoeren zal het mogelijk maken om binnen twee jaar twee pogingen te doen van elk vijfenveertig basispunten in tweeëndertigaine, en de herziening die aan de gang is zullen zij om de zes maanden herzien, anders zouden wij noch de informatie hebben om te antwoorden op alle vragen die de nieuwe beoordelingsschema’s bevatten, noch zullen de inspecterende ambtenaren tijd hebben ions de informatie in geschreven vorm, in feite zullen zij het ons niet eens kunnen vertellen, omdat alle antwoorden reeds in de gegevensbank zitten. De beoordelingsregeling verandert om de zes maanden, maar de vragen en antwoorden blijven dezelfde voor zowel de 118 als de 120+ voorbeelden van schriftelijke examens, en het bijwerken van de gegevensbank zou dus betekenen dat de informatie in tweeën wordt gesplitst, de “oude” en de “nieuwe” gegevensbank.
In feite is het precies hetzelfde proces dat ze al bijna vijftig jaar doen voor gezinsauto’s, bestelwagens en tienduizenden andere voertuigen, maar het lijkt niet te gebeuren op het rijexamen, en tot het zover is, kun je alleen je cijfer verhogen van nul tot zestig, en dat is niet wat je wilt of moet doen.
Waarom schrijf ik dit in hemelsnaam? Nou, ik ben een full-time instructeur en een deel van mijn werk stelt me in staat te reizen rond het land te ontmoeten en te praten met leerlingen op een breed scala van voertuigen, zowel TV’s en motorfietsen. Ik herinner me dat ik voor een ‘D-extra’ ging, of zelfs dat ik in een Roadmaster busje zat en dat ik iemand aan de overkant van de bar kon vertellen over de vorm van een deur, kofferbak of motorkap door er alleen maar naar te kijken. De leerlingen wisten precies wat er ging komen en hoe ze bij de voetrem konden komen, of aan de andere kant van de deur konden zijn, en ze waren voorbereid op alle vragen die zouden kunnen komen. oefen theorie examen